جاذبه های توریستی- گردشگری اندونزی- بالی
نوشته شده توسط : سودابه سعیدی

 

در قرن هفتم و در پی داد و ستد و تاثیرات آئین بودا وهندو، پادشاهی باستانی سریویجایا (Srivijaya) در جزیره سوماترا گسترش یافت. حد فاصل قرن هشتم تا دهم میزان نفوذ آئین بودا و هندو دستخوش فراز و نشیب در درون جزیره جاوه شد.

در اواخر قرن سیزدهم پادشاهی مجاپاهیت(Majapahit) در شرق جاوه شکل گرفت.از این زمان تا پایان قرن شانزدهم جمعیت اندونزی به تدریج به اسلام گرویدند و اکثریت مردم جاوه و سوماترا پیرو آئین اسلام شدند.

در ابتدای قرن هفدهم، هلندی ها برای اولین بار قلمرو اسلامی اندونزی را مستعمره خود ساختند و تا سال ۱۹۴۵ ژاپنی های مجمع الجزایر اندونزی را به مدت سه سال به اشغال خود در آورند.اندونزی پس از پایان جنگ جهانی دوم اعلام استقلال کرد با این حال نظام استعماری هلند در سال ۱۹۴۹ استقلال اندونزی را پذیرفت.ژنرال سوهارتو در سال ۱۹۶۵ با خنثی کردن توطئه یک کودتا به مدت ۳۲ سال به عنوان یک دیکتاتور بر اندونزی حکمرانی کرد. اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان دنیا را در خود جای داده است.

مسائل حساس سیاسی
پس از سرنگونی ژنرال سوهارتو در پی تظاهرات خیابانی در سال ۱۹۹۸، روسای جمهوری برای مدت کوتاهی در راس امور کشور بوده‌اند. ژنرال سابق و رهبر فعلی اندونزی، سوسیلو بامبنگ یوداین،برضرورت مبارزه با فساد، توسعه اقتصادی و مقابله با شورشیان جدایی‌طلب تاکید کرده است. اندونزی پس از بمب‌گذاری سال ۲۰۰۲ در بالی، اسلام‌گرایان را تحت فشار قرار داده است. در سال ۲۰۰۵ دولت با شورشیان در آچه (ناحیه‌ای در شمال سوماترا) پیمان صلح منعقد کرد، ولی بحران مربوط به جدائی طلبان در پاپوا (بزرگترین استان اندونزی) همچنان باقی است.

آرایش دینی
مسلمانان ۸۸ درصد
پروتستان‌ها شش درصد
کاتولیک‌ها سه درصد
هندوها دو درصد
بودائی‌ها یک درصد

زبان اصلی
انگلیسی – هلندی – جاوه‌ای – زبان اندونزی

قهرمانان ملی زنده
سنو گومیرا اجیدارما(نویسنده)
کریستین حکیم(بازیگر و تهیه کننده زن)
مارکیس کیدو و هندرا سیتاون(زوج بازیکنان تنیس)

وضعیت زمین و آب و هوا

مجمع الجزایر پراکنده شامل ۱۷۵۰۸ جزیره که شش هزار تای آن قابل سکونت هستند. این مجمع الجزایر در کمربند حاره‌ای در برگیرنده زمین‌های ساحلی پست، کوه‌ها و تعدادی آتشفشان فعال هستند. نواره وسیعی از جنگل‌های استوایی در سوماترا و کالیمانتان بر اثر قطع غیر‌قانونی درختان نابود شده‌اند.

مرتقع‌ترین نقطه
کوه پانچاک جایا به ارتفاع ۵۰۳۰متر

مساحت منطقه پوشیده از آب
۳۵۹۰۸ مایل مربع

وضعیت بهداشت و سلامت

تاکنون در اندونزی ۱۱۵ نفر بر اثرآنفلوآنزای بیمارزای مرغی (H5N1) که توسط ماکیان خانگی به خصوص مرغ به انسان منتقل می شود جان سپرده‌اند. بیماری مالاریا نیز در اندونزی شایع است و باعث شیوع متناوب تب استخوان شکن می شود.شیوع ایدز (HIV) در این کشور نسبتاً پایین است. در این کشور حاره ای بعضی اوقات کیفیت هوا به دلیل آتش سوزی های جنگلی به مرحله خطرناک نزدیک می شود.

متوسط سن امید به زندگی
مردان۶۶سال – زنان ۶۹ سال
صنایع اصلی
نفت و گاز طبیعی، نساجی، کفش و لباس،معادن سیمان، کودهای شیمیایی، تخته های چندلا، کائوچو، غذا و توریسم.

محصولات اصل کشاورزی و دامی
برنج،نشاسته کاساوا، پسته شامی، کائوچو، کاکائو، قهوه، روغن خرما، روغن نارگیل، ماکیان و طیور، گوشت گاو، خوک و تخم مرغ.

کالاهای اصلی صادراتی:
نفت و گاز، وسایل الکتریکی، تخت‌های چندلا، محصولات نساجی،کائوچو

تولید ناخالص داخلی:
۱۸۶ملیون و ۲۹۳هزار یورو (رتبه بیستم)

سرانه تولید ناخالص داخلی برای هر نفر:
835یورو

نرخ بیکاری:
8.2درصد

محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی:
تفریحگاه‌های لوکس بالی، دریاچه‌های آتشفشانی در کلیموتو، غواصی در جزیره‌های مرجانی، جنگل‌های پاپوآ و سوماترا،معابد پرامبانان.

توصیه‌های محلی:
جزیره سامبا با جزایر دیگر اندونزی فرق دارد. این جزیره ازسمت زنجیره جزیره‌های کوچک در شرق بالی به چشم می‌خورد و به عنوان یکی از دیرپاترین محل‌های سنتی کشور باقی مانده است.

غذای سنتی:
ناسی گرنج(برنج سرخ شده)

تعداد توریست‌های خارجی در سال:
۵ملیون و ۲هزار و ۱۰۱نفر

رتبه کشور از نظر آزادی رسانه ها:
در میان ۱۷۳ کشور دارای رتبه ۱۱۱ است.

آیا می‌دانید...
اندونزی با پوشش جنگلی ۶۰ درصدی بعد از برزیل دومین کشور از نظرگونه‌های زیستی و جانوری است.

سرود ملی
بیایید دعا کنیم - برای رونق اندونزی- که شاید خاکش حاصلخیز شود- همیشه پاینده باد - وطن و همه مردم - همیشه در ذهن و قلب ماست- برای اندونزی بزرگ

اندونزی با 211 میلیون نفر جمعیت، بین اقیانوس هند و آرام، در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و بزرگترین مجمع الجزایر دنیاست که شامل بیش از 17000 جزیره است. با کشورها ی مالزی، برونئی در جزیره بورنئو و پاپواگینه نو، مرز زمینی و با کشورهای مالزی، سنگاپور، ویتنام، فیلیپین و استرالیا مرز دریایی دارد .

اندونزی کشوری است مرکب از جزیره های بسیار که در مجمع الجزایر مالایا بین هند و چین و استرالیا قرار دارد. این کشور دارای مساحت یک میلیون و 919 هزار و 440 کیلومتری است و از 2700 جزیره تشکیل شده که اغلب آنها غیر قابل سکونت می باشند. اندونزی در سال 1945 از هلند استقلال یافت. شهر جاکارتا با 5/9 میلیون نفر جمعیت پایتخت این کشور است. زبان رسمی باهاسا-اندونزیایی، که بسیار شبیه و نزدیک به زبان مالایو می باشد که متعلق به کشور مالزی است البته تفاوت های مختصری بین این دو زبان وجود دارد اما این دو زبان بسیار نزدیک به هم می باشند، دین غالب اسلام است.

کشوری که 300 نژاد مختلف که با 200 زبان مختلف در آن زندگی می کنند این شهر با تلفیقی از سنت و مدرنیته و  اماکن دیدنی و تاریخی و تفریحی و همچنین مراکز خرید زیبا و متنوع خود، یکی از شهرهای توریستی دنیا است.

در اندونزی برنج بیشتر از نان مورد استفاده قرار می گیرد و عموما ذائقه مردم به سمت و سوی غذاهای تند، ادویه دار و کمی هم شور می باشد.

از آنجا که قریب به اتفاق مردم اندونزی  مسلمان هستند مهم ترین اعیاد و مراسم خاص شان همچون مسلمانان سایر کشورهای اسلامی می باشد. به طور مثال عید فطر، عید قربان و جشن سال نو میلادی مهم ترین اعیاد و جشن های رایج در کشور اندونزی  می باشد اما برخی مراسم خاص می باشد. مثلاً در اندونزی در شروع ماه مبارک رمضان هنگامی که هلال ماه رؤیت می شود برخی افراد برای تبریک حلول ماه مبارک رمضان تا هنگام سحر در مسجد طبل می زنند. همچنین مسلمانان اندونزی ده شب آخر ماه مبارک رمضان را به عبادت و نماز و شب زنده داری می گذرانند و معتقدند یکی این ده شب شب قدر است. در این ماه همچنین مراسمی با نام «حلال به حلال» یعنی روز مصالحه و آشتی  در مساجد برگزار می شود. در شب عید فطر هم مسلمانان اندونزی  به کوچه و خیابان ها می روند و ندای اللّه اکبر را سر می دهند و با زدن طبل و نواختن موسیقی عید فطر را به یکدیگر تبریک می گویند.

در شهر پادانگ دخترها به خواستگاری پسران می روند و این در حالی است که این شهر یکی از شهرهای مذهبی اندونزی محسوب می شود.

سایر کشور های مسلمان،  لزوما آمریکا را ضد اسلام ندانسته و لزوما ضد امریکایی نیستند. بسیاری از آنها حتی از حضور امریکا در کشور خود احساس رضایت میکنند. گروه d-8 يا گروه هشت كشورهاي مسلمان درحال توسعه كه اندونزي، ايران، بنگلادش، پاكستان، تركيه، مالزي، مصر و نيجريه در آن عضويت دارند، از جمله پيمان‌هاي منطقه‌اي است كه به منظور ايجاد روابط مستحكم اقتصادي بين كشورهاي در حال توسعه اسلامي و تقويت نفوذ اين كشورها در بازارهاي جهاني .

 

1)      National Monument : بنای یادبود ساخته شده در عهدSukarno که نام دیگر این بنا Monas می باشد.

2)      TMII  : همه چیز درباره مجمع الجزایر زیبای اندونزی در پارک مینیاتوری بسیار زیبا، با نام کامل Taman Mini Indonesia Indah 

3)      Keong Emas : تاتر مشهور جاکارتا به معنای حلزون طلایی که اولین بار در بیستم آوریل سال 1984 میلادی برای بازدید عموم گشوده شد.

4)      Jaya Ancol Dreamland  : پارکی بسیار زیبا با قسمتهای متنوعی همچون Sea World ، Fantasy World ، Atlantis Water،آکواریوم،تالابی مصنوعی برای قایقرانی و ماهیگیری

5)      Sea World  : آکواریوم بزرگ ودیدنی با انواع مختلف جانداران دریایی

6)      Fantasy Land  : پارکی دیدنی برای دیدن  دنیای تکنولوژی و مدرن  

7)      Thousand Island  : جزایری زیبا که از چهار جزیره Kahyangan ، Bidadari ، Onrust ، Kelor تشکیل شده است.

8)      Ragunan Zoo  : باغ وحش بزرگ اندونزی با گونه های مختلفی از حیوانات اهلی و وحشی

9)    معابد هندو Prambanan در قرن 19 که به ثبت  یونسکو در آمده است.

10) Miniature Park پارک مینیاتور:فضایی 400 هکتاری پارک فرهنکی با تعدادی عمارتها به سبک سنتی از هر 27 ایالت که هر یکشنبه برنامه رقص هر منطقه اجرا می شود و همینطور موزه و باغ پرندگان و تئاترکئونگ اماس  در داخل پارک قراردارد

11)Way kambas elephant training center: در این محل به فیلها آموزش میدهند که برای انسانها مفید باشندو بازدید کنندگان می توانند فیل سواری کنند.

 

تصاویروراهنمای سفربه جزیره بالی اندونزی

بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که این نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار داده است. این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند.

.

جزیره بالی

.

 

 

جزیره بالی

این جزیره که مساحتی بالغ بر ۵۶۲۰ کیلومتر مربع را پوشش داده است، از لحاظ آتش فشانی فعال بوده و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز. اما سوگولی کوههای بالی کوه آگانگ که «مادر کوه »ها نامیده می شود آتشفشانی فعال بوده که ارتفاعی بیش از ۳۰۰۰ متر دارد. در شمال و جنوب کوه های مرکزی این جزیره زمین های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می کنند.

جزیره بالی

 

جزیره بالی

قطعا بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که جزیره بالی پر از خصائل منحصر به فردی است که آن را از تمام جزیره های دنیا متمایز می سازد. بالی زیبا ترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا، بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. فواصل هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود ۲ ساعت و تا تهران با محاسبه توقف بین پروازی در شهرهای دوحه و کوآلالامپور حدود ۱۵ ساعت می باشد. بزرگترین شهر و مرکز اداری این جزیره، شهر دنپازار است که حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد.

جزیره بالی

 

جزیره بالی

جزیره اندونزیایی بالی دارای گنجینه های بسیاری است: طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع ودنیای منحصر به فرد زیر آب، شالیزارها و آبشارها. اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت ها و رسوم این جزیره است. هر فصل از سال که باشد خورشید هر روز حوالی ۶ بامداد در جزیره بالی طلوع می کند. این جزیره کوچک و سرسبز اندونزی یکی از اماکن توریستی بسیار جذاب جهان و قاره آسیا است که در هر زمانی از سال تعداد بسیار زیادی توریست به آن سفر می کنند.

جزیره بالی

 

جزیره بالی

رسیدن به بالی بسیار آسان است.علیرغم آنچه شما تصور میکنید سفر به این قطعه از بهشت زمینی پروردگار از انجام یک سفر بین شهری در کشور ما بسیار ساده تر است. شما برای رسیدن به بالی فقط کافیست که گوشی تلفن را برداشته و به یکی از آژانسهای مسافرتی که معمولاً در روزنامه ها آگهی تبلیغاتی دارند زنگ بزنید. مطمئناً اولین پروازی را که بدست بیاورید اگر صبح روز بعد نباشد، غروب پنج شنبه هفته آینده نیز نخواهد بود . پس از تهیه بلیت حال نوبت به تهیه ویزا است ! ویزای بهشت ! ولی بهشتی بدون ویزا و یا بهشتی که ویزای ورود به آن را در دروازه ورودیش صادر مینمایند. پس به این ترتیب شما نیاز به ویزا نیز ندارید. البته این ویزای ورود که بیشتر شبیه به عوارض ورود به بزرگراه میباشد خوشبختانه برای ما ایرانیها در مبادی ورودی صادر و هزینه آن برای اقامت یک ماهه فقط ۲۵ دلار آمریکاست.

جزیره بالی

 

جزیره بالی

اما پرواز به بالی که فقط اندکی یعنی حدود ۱۲ ساعت طولانیتر از بلند ترین مصافت هوائی کشورماست معمولا از طریق کشور قطر و با هواپیمائی قطر ایر ویز که یکی از خطوط پنج ستاره جهان می باشد و یا امارات و پس از توقفی کوتاه در فرودگاه دوحه یا دبی شما را بسوی جزیره بالی رهنمون خواهد بود.زمان سفر بین تهران و دوحه حدوداً دوساعت یعنی برابر با مدت زمان سفر شما از منزل تا فرودگاه امام تخمین زده خواهد شد. از این نقطه تا ایستگاه بعدی که شهر کوالالامپور یعنی پایتخت کشور زیبای مالزی می باشد فقط هشت ساعت زمان لازم است.

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی

 

جزیره بالی





:: بازدید از این مطلب : 1308
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: